PROJEKT KA210-SCH
Projekt Montessori Bilingual Innovations jest wynikiem współpracy między Warszawską Szkołą Montessori, Szkołą Podstawową Duhovka oraz Instytutem Duhovka. Celem inicjatywy jest stworzenie innowacyjnego programu edukacyjnego, który łączy metodykę Montessori z nauką dwóch języków w środowisku międzynarodowym. Projekt ma na celu wsparcie nauczycieli w nauczaniu bilingwalnym, promując integrację językową poprzez dynamiczne metody nauczania, które rozwijają zarówno umiejętności językowe, jak i społeczne.
Podstawowym założeniem projektu jest rozwój programu bilingwalnego, który pozwala uczniom na równoczesne przyswajanie dwóch języków, przy zachowaniu indywidualnego podejścia do każdego ucznia. Program obejmuje naukę w dwóch językach: polskim i angielskim, z naciskiem na naukę poprzez interaktywne materiały Montessori. Projekt stawia na kreatywne i praktyczne podejście do nauki, gdzie dzieci uczą się poprzez doświadczenie, obserwację i aktywne uczestnictwo w zajęciach.
W ramach projektu nauczyciele z obu szkół wezmą udział w międzynarodowych szkoleniach, które pozwolą im poszerzyć wiedzę i umiejętności w zakresie nauczania bilingwalnego. Projekt obejmuje również wymianę doświadczeń między nauczycielami z różnych krajów, co przyczyni się do stworzenia międzynarodowej sieci współpracy edukacyjnej. W rezultacie uczniowie będą mieli możliwość uczenia się w środowisku, które sprzyja ich rozwojowi językowemu, społecznemu i emocjonalnemu.
W projekcie uczestniczą szkoły z Polski i Czech, a jego realizacja pozwoli na wypracowanie jednolitych standardów edukacji bilingwalnej, które będą mogły zostać wdrożone w innych placówkach. Projekt trwa od grudnia 2023 roku do listopada 2024 roku, a jego wyniki będą szeroko rozpowszechniane na poziomie europejskim, w tym poprzez platformy Erasmus+ i eTwinning.
Główne cele projektu to: rozwój innowacyjnego programu bilingwalnego Montessori, doskonalenie umiejętności językowych nauczycieli oraz wzmacnianie międzynarodowej współpracy między placówkami edukacyjnymi.



