Przygotowanie programu
Przygotowanie programu Montessori Bilingual Innovations było wynikiem ścisłej współpracy między trzema organizacjami: Warsaw Montessori School, Duhovka Elementary School oraz Instytutem Duhovka. Proces rozpoczął się od analizy potrzeb nauczycieli i uczniów w zakresie edukacji bilingwalnej w środowisku Montessori. Zespół projektowy, składający się z nauczycieli, metodologów i specjalistów w dziedzinie edukacji językowej, opracował szczegółowy plan nauczania, który łączył tradycyjne metody Montessori z nowoczesnymi podejściami do nauki dwóch języków. W przygotowaniu programu brali udział doświadczeni pedagodzy z Polski i Czech, w tym: z Warsaw Montessori School– Bartłomiej Walczak oraz Christopher Gouges, z Duhovka Elementary School – [miejsce na imiona i nazwiska]. Nad wszystkim czuwali specjaliści z Duhovka Institute – Judith Luman oraz [miejsce na imię i nazwisko].
Na każdym etapie opracowywania programu uwzględniano specyficzne potrzeby dzieci uczących się w dwóch językach, dostosowując materiały Montessori do ich poziomu zaawansowania językowego. Program obejmował zarówno podstawy językowe, jak i rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w kontekście kulturowym. Kolejnym krokiem było stworzenie strategii oceny postępów uczniów oraz narzędzi wspierających nauczycieli w nauczaniu bilingwalnym. Cały proces przygotowania programu odbywał się w ramach intensywnych warsztatów i spotkań online, które pozwalały na bieżąco modyfikować i udoskonalać poszczególne elementy programu.



Program Montessori Bilingual Innovations >>> Pobierz program<<<