Szkolenie w Warszawie
Warszawski etap programu Montessori Bilingual Innovations – praktyka, refleksja i rozwój kompetencji
W trzecim tygodniu sierpnia 2024 roku Warsaw Montessori School gościła nauczycieli z Czech w ramach kontynuacji projektu Erasmus+ „Montessori Bilingual Innovations”. Warszawski trening stanowił drugą część międzynarodowego cyklu szkoleń, skoncentrowanych na implementacji edukacji dwujęzycznej w szkołach Montessori.
Program szkoleniowy obejmował:
- wspólne warsztaty z adaptacji materiałów Montessori do potrzeb uczniów SLL (Second Language Learners),
- obserwacje zajęć w klasach dwujęzycznych,
- sesje mentoringowe i konsultacje międzykulturowe,
- projektowanie wspólnych scenariuszy lekcji i kart pracy.
Nauczyciele z Czech poznali praktyki wdrażania programu dwujęzycznego w polskim kontekście, w tym model współpracy nauczycieli polsko- i anglojęzycznych oraz sposoby wspierania rodziców w procesie dwujęzycznego wychowania. Uczestnicy podkreślali wysoką jakość przygotowania klas, zaangażowanie zespołu WMF i otwartość społeczności szkolnej.
Szkolenie zakończyło się podsumowaniem wspólnych wniosków oraz stworzeniem planu dalszej współpracy i rozwoju programu. Etap warszawski udowodnił, że Montessori Bilingual Innovations to działanie trwałe, odpowiadające realnym potrzebom współczesnej edukacji europejskiej.












