Wizytacja szkoły w Akureyri na Islandii
Rozwój, samokształcenie jest codziennością w kształceniu Montessori. Niecodzienne są metody, którymi dążymy do nieustającego progresu i czasami miejsca, w których go kontynuujemy.
Tym razem grupa nauczycieli WMMS uczestniczyła w wizytacji szkoły w Akureyri na Islandii w celu obserwowania europejskich rozwiązań ewaluacyjnych, edukacyjnych i organizacyjnych. Z satysfakcją mogliśmy obserwować, że rozwiązania proponowane na najwyższym poziomie są obecne i u nas. Aktywności kulinarne, stolarskie, korzystanie z osiągnięć techniki, kultury i sztuki, ewaluacja związana z zaangażowaniem, by wspierać przede wszystkim wielokierunkowy rozwój Uczniów, którzy w przyszłości mają stać się pełnoprawnymi, samodzielnymi i usatysfakcjonowanymi życiem obywatelami świata, jest nadrzędnym naszym celem, podobnie jak i naszych kolegów w Giliaskóli.
Każdy z nas ma nie tylko obowiązki, ale przede wszystkim prawo do bycia częścią społeczności, co w wielkim poczuciu moralności i odpowiedzialności realizuje szkolnictwo islandzkie, w którym miejsce dla Uczniów z niepełnosprawnościami, dysfunkcjami i innością jest zawsze i wszędzie zgodnie z zasadą – inny nie znaczy gorszy, lecz ciekawy i wartościowy jak my sami. Wyjazd utwierdził nas w przekonaniu, że kierunek obrany przez naszą Montessoriańską rodzinę jest właściwy, możliwy do realizacji i owocujący w wychowaniu, co optymalnie ukazały obserwowane przez nas grupy Uczniów.
Dziękujemy Giliaskóli i zapraszamy do nas!
Wyjazd odbył się w ramach projektu pn. „Wizyta studyjna – obserwacja edukacji włączającej na Islandii” i został dofinansowany w Programie Edukacja ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2014-2021.